پنج راه برای اختراع مجدد کتوژنیک برای لاغری خود

رژیم کتوژنیک برای بسیاری از افراد که از سلامت عمومی متناسبی برخوردار هستند خطر و عوارض خاصی را به 6 گام‌های ساده برای یک کارآمد رژیم کتوژنیک برای کودکان استراتژی 1402 همراه ندارد. رژیم کتوژنیک دورهای (Cyclical ketogenic diet) همان طور که از نام آن پیداست در دوره های ازکربوهیدرات بیشتری استفاده می شود که برای ورزشکاران مناسب است. ۴. رژیم کتوژنیک هدفمند TKD :این برنامه برای ورزشکاران مناسب بوده و افراد مجاز به مصرف کربوهیدرات بیشتری هستند. معمولا برای گرفتن این رژیم یک برنامهی غذایی ۷ روزه به شما دادهمیشود. اکثر این اشخاص برای حل مشکل چاقی خود این کار را انجام میدهند که شما هم میتوانید از این روش فوقالعاده به نفع خود استفاده کنید. یکی از بزرگترین تصورات غلط در بین عموم این است که کلسترول برای بدن بد است. سیستم کالری شماری بعد از یک مدت شخص رو خسته میکنه و از طرفی هم معمولا احساس گرسنگی از بین نمیره. معمولا افرادی که میخواهند در بازهی زمانی کوتاهی وزن زیادی کم کنند، میتواند رژیم ۲۱ روزه کتوژنیک بگیرند و از ۵ کیلوگرم تا مقادیر بیشتر وزن کم کنند. ۱.کاهش وزن و لاغری:طبق تحقیقات صورت گرفته رژیم های لاغری کم کربوهیدرات از جمله رژیم کتوژنیک نسبت به سایر رژیم های غذایی بر روی کاهش وزن تاثیر گذارترند.در این رژیم شرایط برای سوزاندن چربی بدون تحمل گرسنگی برای فرد مهیا می شود.  This data was writt​en ​wi th t he  he lp  of G SA C​onte nt Generat᠎or  Dem ov ersion.

در همین راستا برای شروع هر گونه رژیمی بهتر است که با مشاور تغذیه هماهنگ نموده و مشورت های لازم را انجام دهید. اگر در حال حاضر توی دوره ای از زندگیتون هستید که مجبورین استرس بالایی رو تحمل کنید، شروع برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری اصلا پیشنهاد نمیشه. نمی توان عدد دقیقی برای کاهش وزن با رژیم کتوژنیک در نظر گرفت، تاثیر رژیم کتوژنیک به بدن فرد و متابولیسم آن بستگی دارد. از این رو، کربوهیدرات ها برای افراد مبتلا به دیابت مضر تلقی می شوند. کتون، مولکول حاوی چربی است که در زمان نبود قند در بدن تولید می شود تا به عنوان سوخت برای تامین انرزی استفاده شود.رژیم کتو نه تنها متابولیسم بدن را تغییر می هد بلکه در کاهش وزن سریع موثر است.اگر برای کاهش وزن، رژیم غذایی کتوژنیک را انتخاب کردید نباید بیشتر از 3 ماه از این رژیم استفاده کنید. ۱. در رژیم لاغری کتوژنیک، مواد غذایی پروتئینی به صورت کامل جایگزین مواد غذایی حاوی کربوهیدرات نشده اند و چنانچه در ابتدای این رژیم لاغری، مواد پروتئینی به میزان زیادی مصرف شوند روند سرعت بدن برای رسیدن به مرحله کتوز (چربی سوزی)کاهش پیدا می کند. رژیم کتو برای اکثر افراد نیازمند تغییرات زیادی در شیوه غذاخوردن می باشد.

صبحانه برای رژیم کتوژنیک

پیروی از رژیم کتوژنیک میتواند وابستگی و نیاز بسیاری از افراد مبتلا به صرع را کاهش دهد. بهعنوان مثال در طول هفته، ۵ روز از رژیم کتو پیروی میکنید و در ۲ روز بعدی مصرف کربوهیدرات را افزایش میدهید. معمولاً بدن از کربوهیدرات (مانند شکر ، نان ، ماکارونی) برای سوخت خود استفاده می کند. رژیم کتوژنیک برای بدن ما در واقع یک روزه جزئی محسوب می شود. در واقع در این روند چربیها نقش تامین کننده انرژی را در بدن دارند. از این طریق بدن شما قبل از حذف کامل کربوهیدراتها، یاد میگیرد که بیشتر از چربیها استفاده کند. رژیم کتوژنیک هدفمند (Targeted Ketogenic Diet) برای بدنسازها و کسانی که ورزشهای سبک انجام می دهند مناسب است.در این رژیم به افراد ورزشکار اجازه داده می شود قبل و بعد از ورزش 20 تا 30 درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش را افزایش دهند. ۵. رژیم لاغری کتوژنیک تقریبا برای اکثر افراد مناسب است اما بهتر است افراد زیر سن ۱۸ سال و بالای ۵۰ سال و افراد دارای بیماری خاص قبل از اقدام به استفاده از این رژیم غذایی حتما با پزشک مربوطه و متخصص تغذیه مشورت کنند. در این شرایط بدن برای تامین انرژی، چربی ها را می سوزاند.

فروش محصولات رژیم کتوژنیک در رژیم کتوژنیک خودتان باید برنامه غذایی را با توجه به شرایط جسمانی و مالی تهیه کنید.نکته مهم این است که در برنامه رژیم کتوژنتیک 70 درصد چربی، 25 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات را رعایت کنید. استفاده کنید و به طور منظم آزمایش دهید و میزان ویتامینها و مواد مغذی بدن خود را بررسی کنید. همان طور که این رژیم مصرف کربوهیدرات را قطع می کند اعصاب شما هم دچار اختلال می شود. جالب ترین بخش این است رژیم کتو حاوی پروتئین به طور مثبت روی احساس سیری تاثیر می گذارد. حتی میوه ها و سبزیجات محدود می شوند زیرا آنها نیز حاوی کربوهیدرات هستند. رژیم کتوژنیک هدفمند TKD: این نوع رژیم بیشتر مورد توجه ورژشکاران می باشد و در زمان ورزش می توانند کربوهیدرات مصرف کنند. رژیم کتوژنیک به 4 نوع مختلف تجویز می شود و هر شخصی با توجه به هدف و شرایطی که دارد یکی از آن ها را انتخاب می کند.مثلا افراد ورزشکار بهتر است از رژیم غذایی کتوژنیک دورهای استفاده کنند. مواد معدنی: با توجه به تغییرات آب و تعادل مواد معدنی، استفاده از نمک و دیگر مواد معدنی می تواند حائز اهمیت باشد.

و مدت زمانی که طول می کشد تا وارد کتوزیس شود از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در صورت تمایل به ادامه این رژیم لاغری بعد از ۲ هفته وقفه مجددا می توانید از رژیم کتوژنیک استفاده کنید. شما می توانید نسخه ی ارزان تر رژیم کتو را تحت عنوان رژیم کتوژنیک 7 روزه از رژیم سرا تهیه کنید. این امر باعث می شود کل روند کاهش وزن ساده تر شود! بدون مصرف کربوهیدرات، بدن چربی را به کتون تبدیل می کند. رژیم لاغری کتوژنیک(رژیم کتو 28 روزه) که به اصطلاح رژیم کتو نامیده می شود، رژیمی است که بر پایه مصرف کم کربوهیدرات و مصرف بالای چربی طراحی شده است.هدف از رژیم کتوژنیک این است که بدن را به حالت “سوزاندن چربی” هدایت کنیم که بدین ترتیب بدن چربی بیشتری را نسبت به آنچه که در رژیم غذایی با کربوهیدرات وجود دارد، می سوزاند. رژیم کتوژنیک(رژیم کتوژنیک 28 روزه) که به اصطلاح رژیم کتو نامیده می شود، رژیمی است که بر پایه مصرف کم کربوهیدرات و مصرف بالای چربی طراحی شده است.هدف از رژیم کتوژنیک این است که بدن را به حالت “سوزاندن چربی” هدایت کنیم که بدین ترتیب بدن چربی بیشتری را نسبت به آنچه که در رژیم غذایی با کربوهیدرات وجود دارد، می سوزاند.

کتوژنیک یعنی چه

مسلما موثرترین و کم عارضه ترین روش لاغری استفاده از رژیم غذایی اصولی و دریافت میزان کالری مناسب در کنار ورزش کردن است؛ اما گاهی اوقات افراد بنا به دلایلی از جمله آماده کردن خود برای شرکت در یک مهمانی و یا مراسم خاص می خواهند در یک ماه لاغری و کاهش وزن بیشتری را تجربه کنند. بهتر است این رژیم غذایی را ۳ هفته اجرا نمود سپس ۲ هفته استراحت کرده و در این مدت از کربوهیدرات بیشتری استفاده کنید. از آنجا که رژیم کتوژنیک از نظر کربوهیدرات بسیار کم است ، در عوض چربی ها سوخت اصلی می شوند و بدن را مجبور می کند که برای تامین انرژی به سراغ چربی های ذخیره شده برود و به این ترتیب موجب کاهش وزن و لاغری افراد خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی رژیم لاغری کتوژنیک پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا پایان مطالعه فرمایید. آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ در این مطلب سعی کردیم به صورت مختصر و مفید ، رژیم کتوژنیک را به شما عزیزان معرفی کنیم.

چنانچه شما تجربه لاغری با رژیم کتوژنیک را دارید ؛ خوشحال می شویم آن را با ما و دیگر همراهان سایت رنگ وارنگ به اشتراک بگذارید. زیرا در طول آن محدودیت مصرف کربوهیدرات و بسیاری از مواد غذایی دیگر وجود دارد که برای کاهش وزن این موضوع ضرورت ندارد. این دو نوع از رژیم کتوژنیک در بین انواع دیگر از قدمت بالاتری برخوردار هستند. این عارضه عموما پس از ۳ – ۴ هفته از بین میرود. با رعایت اصولی و دقیق موارد این رژیم لاغری پس از ۳ هفته بین ۴-۶ کیلو گرم کاهش وزن خواهید داشت. اما یک شرط مهم دارد که باید دقیق قوانین این رژیم را رعایت کنید. رژیم کتوژنیک هدفمند: در این روش از رژیم کتو شما میتوانید به همراه ورزشْ کربوهیدرات هم مصرف کنید. این موضوع نشون میده که بلوبری کربوهیدرات کمی داره اما متاسفانه کربوهیدرات اون به سرعت اضافه میشه. ریختن شیر یا خامه در قهوه یا چای شما مشکلی ندارد، اما مراقب باشید که اگر چندین فنجان در روز بنوشید، میزان مصرف کربوهیدرات بالا میرود. علاوه بر این، چای و اجزای آن برای افزایش چربی سوزی، کاهش قند خون، حفظ عملکرد شناختی و کاهش علایم پیری کمک میکنند.

برنامه غذایی کتوژنیک

آجیل ماکادامیا گزینه خوبی برای این روش هستش. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال رژیم لاغری یک ماهه و کم عارضه هستید و می خواهید کاهش وزن را در مدت زمان کوتاهی تجربه کنید؛ رژیم کتوژنیک می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. یک بررسی از 13 مطالعه نشان داد که پیروی از رژیم های غذایی بسیار کم کربوهیدرات مانند رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم کم چربی برای کاهش وزن طولانی مدت کمی موثرتر است. مثلا در رژیم کتوژنیک دورهای 5 روز از رژیم کتوژنیک استاندار پیروی می کنید و در 2 روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش میدهید. در رژیم کتوژنیک بدن سوخت خود را بهجای کربوهیدرات از چربی بهدست می آورد و در نهایت این روند باعث کاهش وزن می شود. برای به حداقل رساندن میزان عوارض رژیم کنوژنیک، میتوانید یک رژیم غذایی معمولی کم کربوهیدرات را برای چند هفته اول امتحان کنید. برای داشتن خواب راحت کلسیم بخورید تا این مشکل شما رفع شود. این مشکل بسیارحائزاهمیت است، زیرا فیبر برای عملکرد سالم روده ضروری است و باکتری های مفید موجود در روده را تغذیه می کند. گرفتگی عضلات نشان دهنده نیاز بدن به پتاسیم است برای رفع این مشکل روزانه به مقدار 7-8 بار از سبزیجات استفاده کنید.

بهترین برنامه رژیم کتوژنیک

معمولا برای افرادی که از رژیم کتوژنیک استفاده می کنند کمتر از مقدار لازم برای عضله سازی مصرف می کنند. همچنین برای ورزشکاران حرفهای، کسانی که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رژیم مناسبی نیست. ۳. ورزش کردن فراموش نشود ؛ چون ورزش ضمن کمک به کاهش وزن بهتر، به عضله سازی کمک می کند. ۱.رژیم کتوژنیک استانداردSKD :این نوع رژیم کتوژنیک کربوهیدرات کمی داشته و میزان مصرف پروتئین به اندازه متوسط بوده و چربی بالایی دارد. کربوهیدرات % ۵-۱۰، پروتئین % 25- 20 و چربی های مفید به میزان % ۷۰-۸۰ در رژیم لاغری کتوژنیک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند ؛ البته این میزان با توجه به نوع رژیم کتوژنیک کمی متفاوت است. بدن شما بدون توجه به برنامه غذایی که برای کاهش وزن سریع انتخاب میکنید، هنوز به چربیهای سالم نیاز دارد. بسیاری از مردم رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا را بیشتر تمایل به استفاده برای کاهش وزن دارند.