اعلام اولین مورد ابتلا به آبله میمون در لبنان


رسانه – گزارش هایی که به تازگی منتشر شده است نشان می دهد وزارت بهداشت لبنان از شناسایی اولین مورد ابتلا به آبله میمون در این کشور خبر داده و تاکید کرد که فرد مبتلا از یک کشور دیگر وارد شده است.

اعلام اولین مورد ابتلا به آبله میمون در لبنان

وزارت بهداشت عمومی لبنان با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که نخستین مورد ابتلا به ویروس آبله میمون در این کشور به ثبت رسیده است.

این وزارتخانه در بیانیه خود ضمن اعلام این که مورد مذکور مربوط به فردی است که از خارج لبنان وارد این کشور شده، تاکید کرد که وی در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می برد و از نظر پزشکی نیز از وضعیت پایداری برخوردار است.

وزارت بهداشت لبنان در ادامه این بیانیه نیز ضمن تاکید بر این که وضعیت افراد دارای تماس و ارتباط نزدیک با فرد مبتلا به آبله میمون را پیگیری می کند، از همگان درخواست کرد که اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

شایان ذکر است که آبله میمون یک بیماری عفونی واگیردار ناشی از ویروس است که می تواند در برخی از جانوران و نیز انسان ایجاد شود، نشانه های آن با تب، سردرد، دردهای ماهیچه، لنفادنوپاتی و احساس خستگی آغاز می گردد و ممکن است از دست زدن به گوشت شکار، نیش یا خراش جانوران، مایعات بدن، اشیای آلوده و یا تماس نزدیک با فرد آلوده منتقل شود.

هر چند که آبله میمون نخستین بار در سال 1958 در میان میمون های آزمایشگاهی در شهر کپنهاگ، پایتخت دانمارک شناسایی شد و نخستین مورد آن در انسان نیز در سال 1970 در جمهوری دمکراتیک کنگو به ثبت رسید، با این حال شیوع این بیماری در سال جاری میلادی نخستین شیوع گسترده در خارج از قاره آفریقا به شمار می آید جایی که شناسایی موارد ابتلا به آن در ماه مه گذشته در بریتانیا آغاز گردید و به دنبال آن نیز، شناسایی موارد دیگری در مناطق مختلف جهان از قبیل اروپا، آمریکای شمالی، استرالیا و خاور میانه تایید شد.

بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»



Source link